NEMOKAMAS PRISTATYMAS į Smartpost paštomatus nuo 15€

Nemokamas pristatymas į paštomatus visoje Lietuvoje nuo 15 € *

Baltų raštai ir ženklai

5.0
(1 įvertinimai) Įvertinkite
  • Nemokamas knygos pristatymas
Kaina: 28,87 €
Kaina su kodu: 25,99 €
Nuolaidos kodas: PATOGU
NEMOKAMAS PRISTATYMAS
Lietuvoje
  • Pristatysime: per 24-48 val.*
Knygą turime sandėlyje
2021-08-19


2024-03-31 28.874 InStock
Į krepšelį 25,99 € -10% su kodu
PATOGU

Knygos "Baltų raštai ir ženklai" aprašymas

Latvių autoriaus Valdžio Celmo knygoje „Baltų raštai ir ženklai“ baltų ornamento pasaulis netelpa vien etnologijos, mitologijos, archeologijos ir kitų mokslų rėmuose. Pabrėžiamos ornamento archajiškumo, mitologiškumo ir drauge inspiratyvumo savybės. V. Celmo knyga apima ne tik latvių, bet ir platesnį, visų baltų kultūros arealą, ornamento duomenis, pateikia nemažai informacijos ir apie lietuvių ornamentus, interpretuoja jų simboliką.

Hipotetiškai atskleidžiamos baltų ornamento sąsajos, apmąstoma jo genezė, kilmė.

Knyga „Baltų raštai ir ženklai“ skirta itin plačiai skaitytojų auditorijai – ne tik etninės kultūros puoselėtojams, mokslininkams, menininkams, bet ir visiems besidomintiems daile ir kultūra.

Valdis Celmas (Valdis Celms, 1943) – dailininkas ir dizaineris, semiotikos tyrinėtojas, menotyros magistras. Straipsnių apie latvių raštų ženklus, kinetinio meno ir aplinkos dizaino problemas autorius. Latvių raštų struktūrą ir simboliką tyrinėja nuo 1974 metų.

BAIGIAMASIS AUTORIAUS ŽODIS

Kodėl aktualizuojama ir atnaujinama senųjų latvių raštų ženklų prasmė?

Technologijomis valdoma dirbtinė aplinka ne tik eikvoja gamtos išteklius, bet ir kelia grėsmę žmogui, jo egzistavimui. Technologija užėmė Dievo vietą. [26; 15 psl.]. Gamta žmogui tapo kasdieninių poreikių patenkinimo duobe. Racionalus protas susiaurino pasaulio supratimą. Pats žmogus prarado ryšį su universaliąja pasaulio pradžia – Dievu – ir jo pačia ryškiausia išraiška – gamta. Žmogus vis dažniau panašėja į zombį, nesuvokiantį savo poelgių pasekmių, išjudinantį susinaikinimo procesus. Gyvendamas mieste, kurdamas gigantiškas dirbtines, virtualias aplinkas, teritorijas, sudėtingas technologijas ir komunikacijų sistemas, žmogus tapo jų auka. Tyrinėtojai jau seniai kalba apie grandinę įvairiausių problemų, pavojingų ir žmogaus, ir planetos, kurioje gyvename, egzistavimui. Gali atrodyti, kad tai tik estetinio ir psichologinio prisitaikymo problemos, tačiau jos labai glaudžiai susijusios su bendrąja ekologine, moralės ir sąmonės krize. (Gigerichas, Roszakas, R. Mūkas).

Tradicinė kultūra, glaudžiai susijusi su gamtos ciklais ir kosmosu, senovinėje žemdirbių kultūroje išsaugojo etinius, estetinius ir Dievo suvokimo principus, galinčius padėti atkurti prarastąją pusiausvyrą ir harmoniją. Tie principai ir vieningos Visatos suvokimas nepradingo nebūtyje, juos įmanoma atgaivinti. Jie egzistuoja ir gyvai, ir yra užkoduoti tradicinės kultūros liudijimuose ir kosminių universaliųjų struktūrų esmėje – jų gebėjime formuoti harmoningą mąstančiojo žmogaus sąmonę. Tad supratę ženklus ir jų simbolius galėtume iš naujo suprasti harmoniją.

Šiuolaikinis žmogus turi peržiūrėti ir iš naujo įvertinti realiąją dieviškumo sampratą, teorines ir praktines jos išraiškas, turi pertvarkyti buvusią sakralinių vertybių ir ženklų sistemą, kad galėtų sąmoningai tobulėti, atgaivintų prarastą ryšį su universaliąja pasaulio užuomazga savyje ir gamtoje, atkurtų harmoniją ir pusiausvyrą pasaulyje.

Čia išryškėja ir sakralinio (ciklinio), ir profaninio (linijinio) istorinio laiko pajautimo ir vertybių pobūdis. Tai iliustruoja ir simboliniai ženklai (žr. 186 psl.), padarantys daugumą procesų akivaizdžius ir suvokiamesnius. Iš principo išryškėja dvi galimybės. Pirmoji: profaninis laikas (istorija) – sakralinio laiko priešybė ir paneigimas. Antroji: profaninis laikas (istorija) – sakralinio laiko (didžiųjų kosminių ciklų, mitinių įvykių ir vertybių) sudėtinė dalis. Kiekviena karta tai, kas „seniai“ žinoma, iš naujo atranda sakraliai reikšminguose ir amžinuose dalykuose, interpretuoja, įdeda savo dvasinės bei racionalios patirties, atskleidžia naujus aspektus ir sukuria savojo laikotarpio ženklus, savo kultūros įvaizdį, t. y. pasaulio vaizdinį ir dieviškumo sampratą.

Pagrindinės šių dienų problemos:
1) šių laikų žmogus „pastūmėjo“ Pasaulio ašį, prarado tiesioginę sąsają su gamta;
2) harmoningų santykių tarp sakraliojo ir profaninio pasaulio centrų paieškos.

Sugrįžti, kad eitume pirmyn

Esu įsitikinęs, kad latvių raštai kaip struktūra ir simbolinių vertybių, tarp jų vaizdų, sistema įkūnija savyje ir ateities raidos galimybę. Tai yra ir gyvenimo pajautimo kodas, ir uždavinys – programa mūsų menui, aplinkai, dvasiai. Raštų simboliuose ir vaizduose atrandame pagrindinius pasaulio viseto ir išsidėstymo dėsningumus, vis dar reikšmingus, nepaisant mokslinių atradimų. Raštų sistema atsilaiko prieš svetimų ir destruktyvių reiškinių skverbimąsi į mūsų estetinę ir dvasinę aplinką. Raštų ženklai tarsi matricos (formos), transformuojančios kosminę energiją į psichinę, arba dvasinę, prijungia mūsų sąmonę prie informacinio Visatos lauko. Sutvarkydami chaosą raštai sukuria Kosmosą. Sutvarkyti, organizuoti, užtikrinti ryšį su pasaulio universaliąja pradžia – DIEVU – tai ir yra pagrindinė raštų funkcija. Raštų ženklų ir struktūrų vertės atsiskleidžia jas ilgą laiką stebint, aptariant arba medituojant. Suprantama, kartu turi būti suvokiamas – tiek racionaliai, tiek intuityviai – ir Dievo sukurtas pasaulis. Raštuose susipina visi plastiniai procesai, vykstantys laike ir erdvėje, ir nukreipia mąstymą link sakraliųjų vertybių.

Raštai ir jų ženklai sudaro vieną kalbą, bendrą pasaulio ir dieviškumo vaizdą, kur žmogus, gamta ir kosmosas vieningai juda nuolat cikliškai ir harmoningai atsinaujindami. Šios vertybės sudaro dabartinio ir ateities savitumo arba tapatumo pagrindą.

Sugrįžti į pradžią reiškia eiti pirmyn. Sugrįžti prie tikrųjų išvadų šaltinių – reiškia semtis jėgų ateičiai. Sugrįžti prie šviesos, prie harmonijos su gamta ir kosmoso dėsniais reiškia egzistuoti amžinai.

Tai, ko daugelis ieško Rytų religijoje ir filosofijoje – žmogaus, gamtos (kosmoso), pasaulio kaip vieningos sistemos – realiai gyvuoja ir čia, Europos viduryje, Latvijoje.


  • Autorius: Valdis Celms
  • Leidėjas: Mintis
  • Išleidimo metai: 2012
  • Knygos puslapių skaičius: 336
  • Formatas: 20x27, kieti viršeliai
  • ISBN ar kodas: 9785417010019
  • Vertėjas: Dzintra Elga Irbytė
  • Iš kokios kalbos versta: latvių

Kiti taip pat domėjosi


2021-08-19

Parašykite atsiliepimą apie "Baltų raštai ir ženklai"

Tik registruoti vartotojai gali rašyti apžvalgas. Kviečiame, prisijungti arba užsiregistruoti

Žanras: Knygos apie etnografiją

Valdis Celms pristato įdomią ir tikrai naudingą knygą "Baltų raštai ir ženklai", kurią įsigyti internetu greita ir paprasta. Vos keli mygtuko spustelėjimai, operatyvus pristatymas ir, greičiausiai, jau kitą dieną galėsite mėgautis motyvuojančiu kūriniu. 

Šiuolaikiniame pasaulyje knygas pirkti itin lengva. Online knygyne pirkėjų visada laukia išsami ledinio informacijos santrauka, kurioje pateikiame knygos "Baltų raštai ir ženklai" aprašymą, nurodome autorių, kūrinio vertėją, puslapių skaičių ar literatūrinį žanrą. Viena ko negalime – atskleisti visų turinio detalių ar perskaityti knygos "Baltų raštai ir ženklai" už jus. Tačiau visada pasiūlysime geras knygų kainas, karštas leidyklų akcijas ir nuolaidas, kurių dėka naudingus kūrinius įsigysite pigiau. 

Perskaitėte knygą "Baltų raštai ir ženklai"? Kviečiame interneto knygyne palikti savo nuomonę, Valdis Celms tikrai to vertas. Skaitytojų atsiliepimai, kuriuos rasite šalia daugelio knygų aprašymų, padeda rinktis ir apsispręsti kitiems pirkėjams. 


Dažnai su "Baltų raštai ir ženklai" perkama kartu