0

Vedusiųjų visuomenė. Santuoka ir skyrybos Lietuvoje XIX amžiuje-XX amžiaus pradžioje

  • Nuolaida knygai -34%
5.0
(2 įvertinimai)
Internetu: 1,99 €
Knygyne: 2,99 €*
Sutaupote: 1.00 € (34%)
  • Pristatysime: per 12-48 val.*
Turime sandėlyje
2020-06-28 Susan Pastore

Gyvenimas gali būti sudėtingas ir patikėk manimi, gyvenimas man suvaidino daugybę triukų, aš niekada netikiu voodoo ar rašybos mintimis, nors esu apie jas perskaičiusi keletą knygų. Ypatingas vyras, vadinamas dr. Ajayi, man įrodo, kad vudu / burtų liejimas yra tikras ir egzistuoja. Mano vardas Sarah ir aš 45 metų su trim vaikais ir mylinčiu vyru. aštuonis gerus mėnesius buvau depresijos būsenoje, nes mano vyras vieną rytą prabudau ir išėjo iš namų su drabužiais be jokio paaiškinimo, laukiau, kol jis grįš namo tą dieną, bet jo niekur nebuvo rasta, paskambinau ir pasakęs, kad jam nebeteko domėtis nei mūsų santuoka, nei vaikais, tai man atvėrė odą ir buvau šokas, nes negaliu atsiminti, kad turėjome kokių nors problemų, vėliau sužinojau, kad jis buvo su kita moterimi, visi kalbėjosi ir pastangos priversti jį grįžti namo buvo nesėkmė, jis elgiasi taip, lyg niekada anksčiau manęs nepažintų. Aš skaičiau kažkokį straipsnį tinklalapyje, kai pamačiau moters, kuri tvirtina, kad „Ajayi“ padėjo jai išspręsti šeimos problemas, parodymus, ir ji nutraukė jo kontaktą. Aš pasirinkau kontaktą ir pranešiau apie rašytoją dr. Ajayi, paaiškinau jam savo problemas, jis pasakė, kad neturėčiau jaudintis, kad viskas bus gerai. Aš tuo abejoju, bet apsisprendžiau tai padaryti. Man buvo liepta atlikti tam tikrus dalykus, kuriuos aš padariau, ar žinai, kad praėjus 3 dienoms po rašybos liejimo ryte išgirdau beldimą į duris, tai buvo mano vyras, stovėjęs lauke, jis sakė nežinąs, ką daro ir net negaliu prisiminti, kiek laiko buvo išvykęs iš namų, labai džiaugiuosi, kad susigrąžinau savo vyrą ir dėkoju rašytojui Ajajui, nes susisiekite su juo, mano gyvenimas praėjo sklandžiai ir noriu, kad žmonės išeitų ten išgyvenu mano ankstesnę būklę, kad turėčiau greitą pagalbą. Todėl dalinuosi savo liudijimais. Taigi, jei jūs išgyvenate dėl kokių nors gyvenimo sunkumų, susisiekite su Dr. Ajayi el. Paštu: drajayi1990@gmail.com arba „Viber Whatsapp“: +2347084887094, ir jums bus malonu, kad tai padarėte.

Informacija

Vedusiųjų visuomenė. Santuoka ir skyrybos Lietuvoje XIX amžiuje-XX amžiaus pradžioje

  • Leidėjas: Vaga
  • Išleidimo metai: 1999
  • Formatas: 15x21, kieti viršeliai
  • Puslapių skaičius: 222
  • ISBN ar kodas: 541501498

2020-07-31 1.99 InStock
Į krepšelį
Aprašymas

Skyrybų skaičius Lietuvoje yra vienas didžiausių Europoje. Iš pirmo žvilgsnio nesunkiai dėl to galima apkaltinti politinius-ekonominius pasikeitimus šalyje, įstatymus, valdžią ir jos vykdomą politiką šeimos atžvilgiu, pagaliau neigiamą Vakarų įtaką. Knygos autorė siūlo ir kitą versiją. Per paskutinius šimtmečius bažnyčiai ir kitoms institucijoms Lietuvoje tekdavo spręsti oficialių ir savavališkų skyrybų bei susidėjusių šeimų klausimą. Skirtingais istoriniais laikotarpiais didesnės reikšmės neturėjo, kas sprendė skyrybų klausimą -bažnytinė ar civilinė jurisdikcija. Ši problema egzistavo ir egzistuoja per visą XIX amžių iki šių dienų. Knygoje išdėstyti faktai byloja, kad XIX a.-XX a. pradžios lietuvių visuomenė pripažino tik šeimyninius santykius ir iš esmės netoleravo vienišo, bet drauge ir laisvo, nepriklausomo gyvenimo būdo.


Autorė, analizuodama XIX a.-XX a. pradžios lietuvių požiūrį į viengungystę, teisines katalikų santuokos sudarymo normas, vedybų motyvo, meilės ir laimės sampratą tradicinėje šeimoje, skyrybas bei nelegalius santuokos nutraukimo būdus, tarp eilučių klausia - gal tie, kurie mato save „ne šeimos žmonėmis", neišvengiamai įtakojami šimtmečiais susiklosčiusio mąstymo ir todėl nuolat papildo besiskiriančiųjų skaičių?

Įžanga


Jausmai, kuriuos patiriame galvodami apie šeimą, paprastai būna spontaniški ir stiprūs. To pakanka, kad žmonės domėtųsi visais šeimos gyvenimo aspektais ir istorija apskritai, nors daugeliui kitų istorinių įvykių jie teikia mažai reikšmės. Mokslininkų sukaupti duomenys, analizė ir apibendrinimai papildo iš kartos į kartą perduodamus pasakojimus, todėl skaitytojas priima tyrinėjimus kaip dalelę savo giminės istorijos, lygina su asmenine patirtimi. Ši aplinkybė turi privalumų: šeimos istorijos studijos gali tikėtis platesnio visuomenės, ne vien specialistų dėmesio. Antra vertus, dauguma šiuolaikinių vedybinio gyvenimo, šeimyninių santykių stereotipų susiklostė būtent XIX-XX a. pradžioje, todėl problemos, nagrinėjamos šioje knygoje, padeda suvokti lietuvių visuomenės raidą.

XIX-XX a. pr. lietuvis negalėjo savanoriškai pasirinkti viengungišką gyvenimo būdą ir tuo pačiu pilnavertiškai dalyvauti savo bendruomenės gyvenime. Šeima, visų pirma kaip darbinis ūkinis vienetas, o ne dviejų emociškai artimų žmonių sąjunga, XIX a. buvo privaloma visiems. To meto Vakarų Europos šalyse 15-20% moterų niekada nesu-kurdavo šeimos, o Pabaltijo kraštuose šis skaičius tesiekė keletą procentų. Šeimos institucija buvo tarsi ekonommis bendradarbiavimas, į kurį abu sutuoktiniai įnešdavo tam tikrą savo dalį ir atlikdavo specifines funkcijas. Po baudžiavos panaikinimo ir reformos vedybos tapo svarbiausiu kilnojamo turto ir žemės perdavimo būdu, daug reikšmingesniu bei patikimesniu nei fiktyvi nuoma ar pirkimas-pardavimas. XIX a. pab. tautinis atgimimas inspiravo naujus šeimyninių santykių modelius. Lietuvių inteligentija kūrė tautinės šeimos projektus, kur vedybų motyvas nieko bendra nebeturėjo su ekonominiais išskaičiavimais. Alternatyvas tradicinei šeimai skatino ir visuomenės modernėjimas. Daugelis emigrantų palikdavo Lietuvą ne vien ieškodami geresnės buities, tiesiog, taip jie pasipriešindavo įprastam tėvų ir senelių gyvenimo būdui- Kita XIX -XX a. pr. privataus gyvenimo ypatybė buvo ta, kad lietuvis, siu atveju katalikas, praktiškai neturėjo jokių galimybių panaikinti teisėtai sudarytos santuokos ir oficialiai susituokti dar kartą. Dauguma, kurių vedybinis gyvenimas nesusiklostė, išsiskirdavo be dvasinio teismo žinios, t. y. neteisėtai. Šios asmeninio gyvenimo aplinkybės - neišvengiama ir nepanaikinama santuoka - iš esmės nulėmė nagrinėjamo laikotarpio lietuvių šeimyninio elgesio stereotipus bei padiktavo šioje knygoje analizuojamus klausimus: lietuvių požiūrį į viengungystę, XIX-XX a- pateisinės santuokos sudarymo normas, vedybų motyvo, meilės ir laimės sampratą tradicinėje šeimoje, luomų demokratėjimo tendencijas, vedybinio amžiaus analizę, lietuvių šeimos modelio modifikacijas tautinio atgimimo metu, skyrybas bei nelegalius santuokos nutraukimo būdus.

Pirmajame knygos skyriuje apžvelgiama katalikų bažnyčios pastoracinės veiklos įtaka lietuvių šeimyniniams santykiams, kanoninės santuokos sudarymo normos, pačių dvasininkų pastangos laviruoti tarp griežtos bažnytinės teisės ir lietuviams įprasto šeimyninio elgesio, kas ypač ryšku XIX a. antrojoje pusėje. Atskirai aptariamos Žemaičių vyskupo M.Valančiaus pastangos praplėsti 1853 m. caro įsaką dėl dvarininkų teisių apribojimo tuokiantis to paties dvaro baudžiauninkams. Vyskupas siekė, kad minėtas įsakas būtų taikomas visiems įbaudžiavintiems valstiečiams, neatsižvelgiant, ar jie priklausė tam pačiam savininkui, ar skirtingiems.

Skyriuje nemaža vietos skirta XIX a. antrosios pusės - XX a. pradžios lietuvių ūkininkų šeimai, kurią istoriografijoje įprasta vadinti tradicine lietuvių šeima. Kitų tyrinėtojų darbai čia papildomi ne tik naujais šaltiniais, bet ir didesniu dėmesiu tarpusavio santykiams ūkininko šeimoje. Knygoje akcentuojamas unifikuotas tradicinių vedybų motyvas, kai santuoka buvo ne tik susieta su šeimyninėmis žemės dalybomis ir viso ūkio būkle, bet tiesiogiai priklausė nuo jo. Vedybų tradicinėje šeimoje nelėmė individualūs sprendimai. Tai iškildavo tik tėvams sergant, senstant ar mirštant, kas šiaip ar taip grėsė ūkio priežiūrai ir

 

Inspiravo naujų savininkų atsiradimą. Santuoka, kaip būtina ūkinių-ekonominių problemų sprendimo sąlyga, akivaizdžiai pastebima prašymuose vedybų dispensai. Ūkininkų vedybų motyvas čia formuluojamas vienodai: ūkiui reikalingas(a) ūkininkas(ė). Tačiau XIX a. antrosios pusės - XX a. pradžios ūkininkų vedybos, paremtos materialiai tolygiais santykiais, žinoma, neeliminavo meilės ir laimės tradicinėje šeimoje, o formavo specifinę jausmų psichologiją.

Poskyriuose „Tradicinės šeimos kritika XIX a. pabaigoje - XX a. pradžioje" bei ,,Tautinės šeimos projektai ir jų likimai" pateikiamas XIX a. pab. - XX a. pr. lietuvių tautinės inteligentijos požiūris į tradicinę šeimą bei jos kritika. Žymiausi to meto veikėjai - Vincas Kudirka, Stasys Matulaitis, Jonas Šliūpas, Gabrielė Petkevičaitė-Bitė, Gabrielis Landsbergis, Antanas Garmus, Liudvika Malinauskaitė, Kazimieras Pakalniškis ir kt. neigiamai vertino šeimyninius santykius tradicinėje šei-moje. Pasak Stasio Ylos, atviri tuometinės inteligentijos pasisakymai bei nuostatos griovė ūkininko šeimos stereotipą visuomenėje. Jo vietoje atgimimo veikėjai pateikė tautinės, kartu ir modernios lietuvių šeimos sukūrimo projektus, pabrėždami kitokius (nei tradicinės šeimos) santuokos motyvus, dvasines vertybes. Tradicinės šeimos kritikoje dalyvavo visų ideologinių srovių atstovai: liberalai, socialdemokratai bei katalikų kunigai. Diskusijos šiuo klausimu vyko keletą dešimtmečių ir jose išryškėjo naujas požiūris ne tik į vedybas, bet ir į visuomenę. Šio poskyrio medžiaga gana intriguojanti, nes atskleidžia inteligentijos pastangas įgyvendinti teorinius šeimos projektus ir asmeniniame gyvenime.

Šiame skyriuje pirmą kartą lietuvių istoriografijoje pateikiama beveik šimto metų laikotarpio (1835-1915 m.) vedybų metrikų analizė, kur užfiksuoti visi (kas dešimt metų) Varnių, Ariogalos ir Viekšnių parapijų katalikų vedybų duomenys. Tai leido nustatyti vidutinį vedybinį lietuvių amžių, jo pasiskirstymą pagal lytį, luomą, išsiaiškinti jaunųjų lokalizaciją ir pastebėti kai kuriuos demografinius pokyčius. Surinkti duomenys byloja apie mišrias valstiečių ir bajorų santuokas ir luomų demokratėjimo tendencijas XIX-XX a. pradžioje.

Antrajame knygos skyriuje analizuojama visiškai priešinga vedybinio gyvenimo patirtis - skyrybos. Čia panaudota unikali XIX-XX a. pr. Žemaičių vyskupijos konsistorijos dvasinio teismo medžiaga. Ji padeda rekonstruoti eilinių parapijiečių požiūrį į vyro ir žmonos santykius, svetimavimą, skyrybas, vaikus, nes liudytojų parodymai buvo užrašomi pažodžiui. Terminas „skyrybos" darbe vartojamas sąlygiškai, nes to meto katalikų santuoka galėjo būti tik anuliuojama, jei pavykdavo įrodyti, kad ji kanoniškai neteisėta. Tai buvo reti atvejai, todėl paprastai katalikai naudojosi galimybe gauti vadinamąją separaciją nuo „stalo ir guolio", t. y. laikiną išsiskyrimą be teisės kitai santuokai. Tačiau labiausiai paplitęs būdas nutraukti santuoką buvo pabėgimas. Vieną dieną vyras ar žmona išeidavo iš namų ir daugiau niekada ten nebegrįždavo. Vėliau tokie sutuoktiniai sukurdavo naujas, neteisėtas santuokas.
2020-06-28

Gyvenimas gali būti sudėtingas ir patikėk manimi, gyvenimas man suvaidino daugybę triukų, aš niekada netikiu voodoo ar rašybos mintimis, nors esu apie jas perskaičiusi keletą knygų. Ypatingas vyras, vadinamas dr. Ajayi, man įrodo, kad vudu / burtų liejimas yra tikras ir egzistuoja. Mano vardas Sarah ir aš 45 metų su trim vaikais ir mylinčiu vyru. aštuonis gerus mėnesius buvau depresijos būsenoje, nes mano vyras vieną rytą prabudau ir išėjo iš namų su drabužiais be jokio paaiškinimo, laukiau, kol jis grįš namo tą dieną, bet jo niekur nebuvo rasta, paskambinau ir pasakęs, kad jam nebeteko domėtis nei mūsų santuoka, nei vaikais, tai man atvėrė odą ir buvau šokas, nes negaliu atsiminti, kad turėjome kokių nors problemų, vėliau sužinojau, kad jis buvo su kita moterimi, visi kalbėjosi ir pastangos priversti jį grįžti namo buvo nesėkmė, jis elgiasi taip, lyg niekada anksčiau manęs nepažintų. Aš skaičiau kažkokį straipsnį tinklalapyje, kai pamačiau moters, kuri tvirtina, kad „Ajayi“ padėjo jai išspręsti šeimos problemas, parodymus, ir ji nutraukė jo kontaktą. Aš pasirinkau kontaktą ir pranešiau apie rašytoją dr. Ajayi, paaiškinau jam savo problemas, jis pasakė, kad neturėčiau jaudintis, kad viskas bus gerai. Aš tuo abejoju, bet apsisprendžiau tai padaryti. Man buvo liepta atlikti tam tikrus dalykus, kuriuos aš padariau, ar žinai, kad praėjus 3 dienoms po rašybos liejimo ryte išgirdau beldimą į duris, tai buvo mano vyras, stovėjęs lauke, jis sakė nežinąs, ką daro ir net negaliu prisiminti, kiek laiko buvo išvykęs iš namų, labai džiaugiuosi, kad susigrąžinau savo vyrą ir dėkoju rašytojui Ajajui, nes susisiekite su juo, mano gyvenimas praėjo sklandžiai ir noriu, kad žmonės išeitų ten išgyvenu mano ankstesnę būklę, kad turėčiau greitą pagalbą. Todėl dalinuosi savo liudijimais. Taigi, jei jūs išgyvenate dėl kokių nors gyvenimo sunkumų, susisiekite su Dr. Ajayi el. Paštu: drajayi1990@gmail.com arba „Viber Whatsapp“: +2347084887094, ir jums bus malonu, kad tai padarėte.

2020-06-18

Sveiki draugai, tai yra mano liudijimas. Mes susituokėme 5 metus ir buvome kartu 9 metus. Mes buvome atskirti 4 mėnesius. Jis nori ir nenori išgelbėti mūsų santuokos. Mes buvome puiki pora (bent jau aš tuo tikėjau) ir ginčijamės retai. Mėnesius prieš išeidamas iš namų jis buvo toks neaktyvus ir daug miegojo. Supratau, kad jis su kažkuo sieja emocinius reikalus, ir jis patvirtino, kad jį traukia. Tada jis pasakė, kad nebesimyli manęs ir negali su manimi gyventi. Aš mėnesių mėnesius maldavau, verkdavau ir panašiai. Man labai reikėjo pagalbos ir norėjau, kad mano vyras grįžtų. Naršiau internete, kai pamačiau vienos ponios liudijimą, kaip dr. Ajayi, puiki burtų žinovė, padėjusi išgydyti fibroidą ir sugebėjusi turėti savo vaiką, kuris savo ruožtu atkūrė taiką namuose. ji nutraukia jo kontaktą ir aš jį nukopijavau, iš pradžių skeptiškai norėjau susisiekti, bet man tikrai reikia ilgalaikio mano problemos sprendimo, todėl siunčiu jam žinutę, paaiškinančią mano situaciją, jis man liepė būti tikram, kad mano vyras ateis jei aš turėčiau daryti taip, kaip jis liepė, padariau viską, ką liepė, ir ketvirtą dieną gavau iš jo atsiprašymą, kuriame sakoma, kad jis nežino, kas nutiko. Tą vakarą jis grįžo namo ir paprašė už visus jo neteisingus veiksmus ir nuo to laiko mūsų meilė ir vedybos buvo stipresnės. Noriu ypač padėkoti puikiam rašytojui dr. Ajayi už jo gerą darbą ir už tai, kad mane vėl nudžiugino. Jei patiriate tą pačią santuokinę problemą arba turite kitų problemų, dėl kurių jums reikia kreiptis, susisiekite su dr. Ajayi šiandien el. Paštu: Drajayi1990@gmail.com arba „Whatsapp“ numeriu: +2347084887094. Jis sugeba atlikti bet kokį burtą, apie kurį galite pagalvoti, aš esu gyvas liudijimas.

Parašykite atsiliepimą apie prekę!

Būtina įvertinti prekę

Dažniausiai perkama kartu